Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Piekeinzuidoostazie - WaarBenJij.nu Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Piekeinzuidoostazie - WaarBenJij.nu

Kampot

21 December 2016 | Cambodja, Kâmpôt

Kampot was onze laatste bestemming in Cambodja, en hoewel er niet veel te doen was wilden we wel een tour boeken om een oud casino te zien en het national park in de buurt. Jael voelde zich niet echt lekker de eerste dagen dus we bewaarden deze tour voor de laatste dag en liepen een beetje rond. 'S avonds kon je nog met een boot over de rivier varen en dan werd je gebracht naar een plek waar fireflies zaten; vliegjes die ik het donker licht geven. Ze zaten allemaal in een en dezelfde boom en schijnbaar steeds op een andere plek, dus geen idee hoe ze deze steeds konden vinden. Maar het duurde dan niet lang voor alle boten bij dezelfde boom langs de rivier stopten. Het was wel grappig als de vliegjes wegvlogen want dan lieten ze een streep licht achter.

De grotere tour naar het national park stopte eerst bij een paar uitzichtpunten, vanaf waar je phu quoc kon zien. Daarna werden we not naar een oude kerk gebracht en vervolgens naar het casino. Dit was een verlaten casino, vooral een oud gebouw die rode schimmels had wat er wel vet uitzag, maar je kon er niks van merken dat het een casino was. Je had prachtige uitzichten van bovenop de berg waar het casino lag.