Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Piekeinzuidoostazie - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Piekeinzuidoostazie - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

26 November 2016 | Laos, Luang Prabang

Vanuit Houay Xay namen we de slowboat naar Luang Prabang. Hier aangekomen gingen we op zoek naar een hostel en vonden eentje die een beetje chabby, maar wel goedkoop was. Luang Prabang vonden we vergeleken met andere steden heel rustig. En we hadden vooral lekker door de stad geslenterd. En toch snel van hostel gewisseld na het vinden van een grote kakkerlak.

Waar het vooral om te doen is, is de Kuang Si waterval. Met een minivan reden we hierheen. Overigens MOET je met deze minivan ook weer terug dus je spreekt dan af dat je ongeveer 3 uur bij de waterval blijft en je chauffeur wacht dan tot iedereen weer terugkomt. Je mag absoluut niet met een andere minivan terug. Heel raar. De waterval was prachtig en lijkt precies op zo'n windows computer screensaver. Als je naar boven liep kon je boven aan de waterval nog lekker zwemmen dus dat hebben we gedaan.

'S Avonds gaat iedereen naar de Utopia bar, een lounge plek vol met andere backpackers en prachtig uitzicht over de rivier. Deze sluit dan om 23.20 precies, en vervolgens gaat iedereen naar de afterparty bij... Een bowlingbaan? Ja, buiten staan tuktuks te wachten om iedereen mee te nemen naar de bowlingbaan buiten de stad waar je dan nog tot 2 uur kunt bowlen. Vervolgens sta je met een hele groep dronken backpackers te bowlen, heel grappig. Blijkbaar zijn deze bowlingbanen in handen van de Chinese maffia, waardoor ze zich niet houden aan de Laotiaanse avondklok en ze langer open kunnen blijven.

De dag erna waren we weer ziek, waarschijnlijk van het buffet van de night market. Je kunt hier van alles opscheppen en dat wordt dan allemaal samen verwarmd in een pannetje. We denken dat dit niet goed gebeurd was, waardoor we de hele dag vooral in bed lagen, rennend naar de wc om op 2 verschillende manieren onze opgelopen bacteriën er weer uit te werken. De dag erna voelden we ons wel weer prima om door te reizen naar Vang Vieng.